Thursday 24 November 2016

MAJLIS GRADUASI ACARA JULUNG KALI DIADAKAN




Warga SKPPII pada tahun ini telah membuat sedikit kelainan dalam sambutan Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang Tahun 2016. Pada pertama kalinya sekolah ini telah meraikan semua murid Tahun 6 dengan Tema Graduasi.

            Hasil cetusan idea bernas daripada Puan Namlly Supin selaku salah seorang tenaga pengajar kepada murid Tahun 6 ini telah diterima dan disokong oleh semua guru yang hadir dalam mesyuarat APC. Beliau menyatakan pelajar-pelajar Tahun 6 ini bakal meninggalkan sekolah untuk melanjutkan pelajaran ke Tahap Menengah. Oleh yang demikian, adalah tidak salah untuk pihak sekolah ini meraikan mereka dengan majlis Graduasi seolah-olah mereka ini berada di institusi yang lebih tinggi.

            Sepanjang majlis anugerah pelajar cemerlang ini berlangsung, keterujaan dan kegembiraan jelas terpancar dari wajah murid-murid Tahun 6 ini apabila memakai seragam jubah graduasi. Majlis ini amat bermakna disamping ibu bapa yang turut hadir untuk menyaksikan anak-anak mereka ini naik ke atas pentas dengan memakai jubah dan menerima sijil daripada guru besar dan wakil PPD yang turut memakai jubah graduasi. 







1 comment:

  1. saat2 yg paling menyedihkan, terpaksa berpisah ngan kawan2...

    ReplyDelete