Thursday 24 November 2016

Program Motivasi 1 Tahun 6 2016



Pada 31 Mac 2016 yang lalu,  Unit Bimbingan dan Kaunseling Sekolah Kebangsaan Pekan Pitas II telah menganjurkan satu program khas untuk murid-murid Tahun 6. Program ini dinamakan sebagai Program Motivasi Murid-murid Tahun 6.

            Program motivasi ini telah dihadiri oleh seramai 79 orang murid Tahun 6 SKPPII. 79 orang murid ini adalah daripada kelas 6 Kenanga, 6 Kemboja dan juga 6 Cempaka.

            Program motivasi ini pada dasarnya adalah bertujuan untuk memberikan suntikan motivasi kepada murid-murid Tahun 6 khususnya yang akan menduduki peperiksaan penting dalam Tahap Sekolah Rendah iaitu UPSR. Program motivasi ini adalah satu program yang sangat penting untuk memberikan keyakinan dan semangat kepada murid-murid Tahun 6. 

            Dua orang penceramah berpengalaman telah dijemput untuk memberikan ceramah kepada murid-murid Tahun 6 ini. Dua orang penceramah tersebut ialah Puan Junaida dan Encik Nazmi yang berasal daripada daerah Pitas ini sendiri. Sememangnya murid-murid ini sangat beruntung kerana mendapat peluang perkongsian ilmu daripada dua orang penceramah yang tidak kurang hebatnya ini. 

Puan Junaida

Encik Nazmi





No comments:

Post a Comment