Thursday 24 November 2016

Pelajar Cemerlang UPSR 2015 dan 2016



Tahun lepas, SKPPII telah berjaya melahirkan seorang murid tunggal yang berjaya mencapai semua A dalam matapelajaran UPSR. Tahniah diucapkan kepada adik Nurul Insyirah Binti Jimal kerana berjaya mencapai keputusan cemerlang 5A dalam UPSR tahun 2015.

            Pada tahun ini iaitu tahun 2016, keputusan UPSR adalah sesuatu yang sangat mendebarkan para guru terutama sekali guru-guru yang terlibat dalam pengajaran matapelajaran teras murid Tahun 6. Format soalan yang baharu umpama memberikan igauan buruk kepada guru. 

            Tanggal 17. November. 2016 bersamaan pada hari khamis, sekolah kita hampir melakarkan sejarah yang terbaharu untuk mencapai 6A dalam UPSR. Walau bagaimanapun mungkin bukan jodohnya pada tahun ini sekolah kita untuk meraikan keputusan cemerlang dalam format soalan yang terbaharu. 

Namun demikian, keputusan yang cukup membanggakan daripada adik Luqman Nul Hakim merupakan salah satu pencetus dan penyuntik semangat kepada tenaga pengajar dan murid-murid yang lain untuk mengejar impian yang tidak pernah padam. Tahniah diucapkan kepada adik Luqman kerana berjaya mendapat keputusan 4A, 2B dalam UPSR tahun 2016 ini.

Adik Luqman bergambar bersama Guru Besar SKPPII, Ibu tersayang, Ibu Saudara dan En. Ishak wakil daripada PPD.

No comments:

Post a Comment